COVID-19

SPARENTI REISVERZEKERING

Vanaf juni 2021 gaat het er gelukkig allemaal weer wat positiever uitzien. Wij verwachten dat er vanaf augustus 2021 binnen de EU alle evenementen met de volle capaciteit kunnen worden bijgewoond. Ook wij zijn weer toe aan volle stadion! De Covid-19-periode is een onzekere tijd voor de live event industrie. In de afgelopen maanden waren de stadions en evenementenlocaties gesloten voor toeschouwers. Fans konden hun geliefde voetbalstadion, artiest of ieder ander live-evenement niet bezoeken. Het nieuwe sportseizoen is inmiddels begonnen, maar helaas zijn er nog weinig mogelijkheden voor fans om evenementen en wedstrijden te bezoeken. De tickets en hospitality-pakketten die wij wél online aanbieden, zijn gebaseerd op de actuele status van het event, geheel in samenspraak met de officiële partners waarmee we samenwerken. Er is een kans dat het evenement dat jij zou willen bezoeken, verandert met betrekking tot de toelating van toeschouwers en dat er reisbeperkingen van en naar het land van het event worden ingesteld. Om er zeker van te zijn dat jij veilig kunt boeken, zijn alle boekingen gegarandeerd van de Sparenti reisverzekering.

ANNULERING WEGENS COVID-19

Voor alle boekingen die via onze website worden gemaakt, staan we gratis annuleringen en volledige restituties toe als het gekozen evenement zonder toeschouwers wordt gespeeld of wordt geannuleerd (vanwege Covid-19).Er moet rekening worden gehouden met de volgende scenario’s en oplossingen:

SCENARIO 1: T DE BESTELDE WEDSTRIJD OF HET BESTELDE EVENEMENT WORDT GEANNULEERD OF WORDT ZONDER PUBLIEK GESPEELD.

Ticket/hospitality boeking
In het geval van een bestelling van een ticket of een hospitality-pakket, zonder hotel, wordt het volledige bedrag van de bestelling terugbetaald. Dit zal het geval zijn voor elk evenement dat wordt afgelast of gespeeld zonder toeschouwers. Je hebt de mogelijkheid om het orderbedrag als tegoed toe te voegen in je account voor een ander evenement, of je krijgt per bankoverschrijving het volledige bedrag van de bestelling terug. De restitutie wordt uiterlijk twee weken na de oorspronkelijke evenementdatum voldaan.

Ticket / hospitality en hotelboeking
Wordt het evenement van jouw ticket- en hotelarrangement 3 dagen (72 uur) of verder van te voren voor de incheckdatum van het hotel geannuleerd, dan garandeert Sparenti een volledige terugbetaling van de bestelling. Dit omvat het evenemententicket en de hotelboeking. Je hebt de mogelijkheid om het orderbedrag als tegoed toe te voegen in je account voor een ander evenement, of je krijgt per bankoverschrijving het volledige bedrag van de bestelling terug. De restitutie wordt uiterlijk twee weken na de oorspronkelijke evenementdatum voldaan.

In het geval dat het evenement wordt geannuleerd vanaf 72 uur voor het inchecken tot het begin van het evenement, garanderen we terugbetaling van het ticket / hospitality-pakket, maar kunnen we geen restitutie van de hotelboeking garanderen. We zullen ons best doen om de kosten van de hotelboeking terug te krijgen, maar de hotels die we online aanbieden zijn gegarandeerd van een gratis annulering tot 72 uur voor het inchecken. De oplossing voor het bedrag van de hotelboeking zal per hotel verschillen. We zullen een juiste oplossing zoeken voor elke klant.

Ticket / hospitality , hotelboeking en vluchten
Wordt het evenement van jouw complete arrangement 3 dagen (72 uur) of verder van te voren voor de incheckdatum van jullie vlucht geannuleerd, dan garandeert Sparenti een volledige terugbetaling van zowel het evenemententicket en de hotelboeking. Je hebt de mogelijkheid om het orderbedrag als tegoed toe te voegen in je account voor een ander evenement, of je krijgt per bankoverschrijving het volledige bedrag van de bestelling terug. De restitutie wordt uiterlijk twee weken na de oorspronkelijke evenementdatum voldaan. Voor de vluchten geldt, dat wij gaan proberen om het reeds betaalde bedrag terug te krijgen, maar we dit niet kunnen garanderen, daar we afhankelijk zijn van de procedures van de desbetreffende vluchtaanbieders. We zullen hierin ons uiterste best doen om tot een passende oplossing te komen.

SCENARIO 2: HET EVENEMENT VINDT PLAATS MET PUBLIEK, MAAR REIZEN VANUIT MIJN THUISLAND NAAR HET LAND VAN BESTEMMING IS VERBODEN.

14 dagen voor het evenement controleren we de reisbeperkingen van het land van vertrek naar de bestemming. Als er in dit stadium geen reisbeperkingen zijn, wordt de bestelling bewaard zoals deze is. In het geval dat de reisbeperkingen veranderen van 14 dagen tot 3 dagen voor vertrek naar het land van bestemming en de klant niet kan reizen vanwege reisbeperkingen, zal Sparenti 75% van de orderwaarde terugbetalen. Dit geldt zowel voor bestellingen van alleen tickets als bestellingen met ticket- en hotelarrangementen. Vanaf 3 dagen (72 uur) voor de incheckdatum van jouw hotel, zullen we proberen de hotelboeking te annuleren en de wedstrijdtickets door te verkopen, maar helaas kunnen we vooraf geen garanties geven dat dit lukt.

SCENARIO 3: HET EVENEMENT WORDT UITGESTELD EN OP EEN LATER TIJDSTIP MET PUBLIEK GESPEELD.

In het geval dat de bestelde wedstrijd of het bestelde event wordt uitgesteld naar een andere datum en wordt gespeeld met toeschouwers, heb je twee opties:

1) Bewaar de tickets voor de nieuwe datum. Dit wordt een 1-op-1 ruil. Als er een hotel is geboekt, zullen we de hotelboeking overzetten naar de nieuwe datum. Onze klantenservice neemt contact met jou op over de nieuwe reisdata en bevestigt de nieuwe hotelboeking op de door de klant gewenste datum.

2) In het geval dat een gast de nieuwe evenementdatum niet kan bijwonen, wordt een tegoedbon van 100% verstrekt om te gebruiken voor elk ander evenement dat Sparenti online aanbiedt

SCENARIO 4: HET AANTAL TOEGESTANE TOESCHOUWERS VERANDERT IN DE PERIODE TUSSEN EEN BOEKING EN DE EVENEMENTDATUM.

Het is niet ondenkbaar dat (lokale) overheden het aantal toeschouwers dat het evenement mag bezoeken na bevestiging van jouw boeking zullen verminderen. In de (onwaarschijnlijke) situatie dat wij geen zitplaatsen kunnen bieden voor het bestelde evenement, geven we klanten de mogelijkheid om de boeking te veranderen naar een ander evenement of zullen we de boeking terugbetalen. We staan in nauw contact met organisatoren van evenementen en onze officiële partners om de meest nauwkeurige boekingen te leveren in tijden van gedeeltelijk gevulde stadions en locaties. Zodra de situatie verandert, neemt onze toegewijde klantenservice zo snel mogelijk contact met jou op om de best mogelijke oplossing te vinden.

Reviews:
Facebook API Rating: {"error":{"message":"Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons.","type":"OAuthException","code":190,"error_subcode":460,"fbtrace_id":"AqbAbF_op9MrBUAdV8T55u_"}}
Reconnecting to Facebook may fix the issue.